Аналітычная даведка па выніках дзейнасці
дзяржаўнай установы адукацыі “Сіняўскі дзіцячы сад Клецкага раёна”
за 2021/2022 навучальны год
Аналітычная даведка па выніках дзейнасці
дзяржаўнай установы адукацыі “Сіняўскі дзіцячы сад Клецкага раёна”
за 2021/2022 навучальны год
Установа дашкольнай адукацыі разлічана на 90 месц, рэжым работы – 10,5 гадзін. На працягу вучэбнага года ў дашкольнай установе функцыяніравала рознаўзроставая група, агульная колькасць складала 19 выхаванцаў ( 2020/2021 -23выхаванцы).
Усе выхаванцы дашкольнага ўзросту ад 3 да 6 гадоў у мікрараёне ахоплены дашкольнай адукацыяй. Згодна анкетаванню і па жаданню законных прадстаўнікоў з мэтай узбагачэння спектру адукацыйных паслуг для дзяцей, якія не наведвалі ўстанову дашкольнай адукацыі на пастаяннай аснове, у бягучым годзе функцыяніравалі групы кароткачасовага знаходжання: прагулачная - якую наведвалі 3 (2020/2021-2) выхаванцы, адаптацыйную групу – 2 выхаванцы. Навучанне і выхаванне дзяцей ажыццяўлялася ў адпаведнасці з планам рэалізацыі адукацыйнага працэсу, складзеным на аснове вучэбнага плана ўстановы дашкольнай адукацыі і садзейнічала набыццю сацыяльнага вопыту ў дзяцей, узаемаадносінам з іншымі выхаванцамі, выхавальнікамі, што аблегчыла адаптацыйны перыяд з прыходам ва ўстанову дашкольнай адукацыі.
У бягучым навучальным годзе ўстанова дашкольнай адукацыі была ўкамплектавана педагагічнымі кадрамі, аднак існуе вакансія – 0,25 стаўкі музычнага кіраўніка. Якасць адукацыйнага працэсу забяспечвалі тры педагогі: загадчык, выхавальнікі дашкольнай адукацыі, кіраўнік фізічнага выхавання (па сумяшчэнню). Кваліфікацыйны і адукацыйны ўзровень педагогаў меў наступныя паказчыкі: з вышэйшай адукацыяй працуе 1 педагог, што складае 30% педагогаў,з сярэдняй адукацыяй – 2 педагогі 70%, з вышэйшай катэгорыяй – 2 педагогі 70%, з першай катэгорыяй – 1 педагог 30 %.
За 2021/2022 навучальны год курсы павышэння кваліфікацыі прайшоў загадчык у Дзяржаўнай установе адукацыі “Акадэмія паслядыпломнай адукацыі”, у наступным навучальным годзе неабходна прайсці курсы павышэнне кваліфікацыі выхавальнікам дашкольнай адукацыі Раманоўскай М.М., Канановіч Т.В.
Якасны аналіз педагогаў не змяніўся ў параўнанні з мінулым годам і выглядае наступным чынам:
Год |
Усяго педагогаў |
Адукацыя |
Катэгорыя |
||||
Вышэйшая |
Сярэдняя спецыяльная |
Вышэйшая |
I |
II |
Без катэгорыі |
||
2021/ 2022 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
- |
- |
2020/ 2021 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
- |
- |
Пытанні аховы і ўмацавання здароўя выхаванцаў былі ў цэнтры ўвагі работнікаў установы дашкольнай адукацыі.
Пры аналізе размеркавання выхаванцаў па групах здароўя на канец навучальнага года неабходна адзначыць, што 2 выхаванцы (2020/2021 -5 выхаванцаў (22%), маюць 1 групу здароўя,15 ( 2020/2021 -16 (70%), – 2 групу здароўя і 2 (2020/2021 2 выхаванцы (8%), з 3-яй групай здароўя. Найбольш шматлікай з’ўляецца 2 група здароўя, пераважна з такой групай здароўя дзеці і прыходзяць ва ўстанову дашкольнай адукацыі, ва ўсіх выхаванцаў асноўная група па фізічнай культуры.
Важным паказчыкам пры вызначэнні эфектыўнасці ўзроўню работы ўстановы дашкольнай адукацыі з’яўлялася ацэнка здароўя выхаванцаў і мер па стварэнні ўмоў для яго захавання і ўмацавання.
Ва ўстанове створаны і выконваюцца здароўезберагальныя ўмовы. Арганізацыя спецыяльна арганізаванай дзейнасці праводзіцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі санітарных норм і гігіенічных нарматываў з улікам існуючага эпідэміялагічнага становішча: праводзіцца праветрыванне і вільготная прыборка памяшкання музычна-спартыўнай залы перад і пасля кожнага занятку, групавога і спальнага пакояў у час адсутнасці выхаванцаў, праводзіліся фізкультхвілінкі, а пасля кожнага занятка праводзіўся перапынак і дынамічныя паузы, што і спрыяла ўмацаванню здароўя выхаванцаў. Працэнт траўматызму выхаванцаў за 2021/2022 г - 0 (2020/2021 -0)
Пропуск па хваробе адным выхаванцам у 2022 годзе складаў 1.0 дзён (у 2021 годзе складаў 1.1 дзень), раённы паказчык– 1.7 дні. У летні аздараўленчы перыяд 2022 года захвормаемасць выхаванцаў адсутнічала, як і ў 2021 годзе.
Важнай крыніцай здаровага ладу жыцця з'яўляецца рацыянальнае харчаванне, арганізацыя якога ва ўстанове дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з нарматыўнымі дакументамі, на падставе прыкладнага 10-дзеннага меню, якое мае электронны варыянт напісання. Аналіз стану арганізацыі харчавання паказвае, што сярэдні працэнт выканання норм харчавання за 2022 год склаў 96% (2021 год – 94.5 %) раённы паказчык 93.3% Нормы харчавання па асноўных прадуктах за 2022 год выкананы на 98,3% (2021 год – 98,3 %), раённы паказчык – 93.3 %.
На працягу года педагогі надавалі ўвагу пытанням культуры харчавання выхаванцаў, як ва ўстанове, так і дома. З гэтай мэтай для законных прадстаўнікоў выхавальнікамі і медыцынскай сястрой былі распрацаваны памяткі, рэкамендацыі, буклеты, флаеры на тэмы: «Харчовыя прадукты ў дзіцячым рацыене», «Рэцэпты здаровага харчавання” “Ежа прыгатаваная самой прыродай”,”Небяспечныя прысмакі”, якія змяшчаліся ў інфармацыйных стэндах і на сайце ўстановы ў раздзеле “Для вас бацькі. Харчаванне”.
З мэтай павышэння прафісіянальнай кампетэнтнасці педагогаў па забеспячэнні якасці адукацыйнага працэсу створана сістэма метадычнага суправаджэння і падтрымкі педагогаў: метадычныя аб’яднанні па катэгорыям груп, удзел ў дыстанцыйных вебінарах і семінарах, што дазволіла прымяняць атрыманыя веды ў сваёй практычнай дзейнасці.
Педагагічны калектыў у 2021/2022 навучальным годзе працаваў над фарміраваннем асноў патрыятычнага выхавання ў працэсе далучэння дзяцей да роднай мовы.
Асноўнымі формамі і метадамі работы з’яўляліся семінары-практыкумы для педагогаў “Сучасныя падыходы да арганізацыі патрыятычнага выхавання”, “Далучэнне выхаванцаў дашкольнага ўзросту да беларускай нацыянальнай культуры”, кансультацыі “ Формы і метады работы з выхавальнікамі па патрыятычнаму выхаванню”, “Патрыятычнае выхаванне дзяцей дашкольнага ўзросту”,”Беларуская народная творчасць. Яе роля ў развіцці маўлення выхаванцаў”, “Выкарыстанне беларускіх народных гульняў на занятках, святах і забавах”, прагляд адкрытых заняткаў па адукацыйнай галіне “ Развіцце маўлення і культура маўленчых зносін”, “Падрыхтоўка да навучання грамаце”. З дапамогай выстаў і размяшчэння метадычнай інфармацыі на стэндах афармлялася інфармацыйная прастора для педагагічных работнікаў.
Пры арганізацыі адукацыйнага працэсу педагогамі выконваліся асноўныя патрабаванні, забяспечваўся кампетэнтны падыход, захоўваліся санітарныя патрабаванні да абсталявання памяшканняў, распарадку дня, здароўезберагальныя тэхналогіі. Планаванне адукацыйнага працэсу будавалася на аснове вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі.
Пры развіцці беларускага маўлення выхавальнікі выкарыстоўвалі беларускую мастацкую літаратуру, моўныя гульні “Калі гэта бывае”, “Параўнай”, “Што змянілася”.
Важнай умовай рашэння гадавой задачы па фарміраванню асноў патрыятычнага выхавання дашкольнікаў з'яўляецца ўзаемадзеянне з законнымі прадстаўнікамі, якія праяўлялі цікавасць да мерапрыемстваў, якія праходзілі у дзіцячым садзе, імкнуліся аказаць пасільную дапамогу выхавальнікам, удзельнічалі ў конкурсах “Кожная ўсмешка табе матулька”, “Восеньскі кірмаш для матуль і бабуль”, выставах “Восеньскія цуды”, “Цуды пад Новы год”.
Для павышэння кампетэнтнасці бацькоў па дадзенай праблеме размяшчаецца наглядная інфармацыя ў інфармацыйным стэндзе “Для Вас бацькі”, папцы-перасоўцы “Мой край – мая Радзіма” і на сайце ў раздзеле “Выхоўваем маленькага патрыёта”, дзе размешчалася інфармацыя аб мерапрыемствах якія былі праведзены на працягу года.
Праца педагагічнага калектыва па выхаванні патрыятычных пачуццяў у дзяцей дашкольнага ўзросту вядзецца планамерна, мэтанакіравана, сістэматычна. Задачай педагогаў і бацькоў застаецца, як мага раней абудзіць у дзецях любоў да роднай зямлі, сфармаваць у іх такія рысы характару, якія дапамогуць стаць годным чалавекам і годным грамадзянінам сваёй краіны.
Зыходзячы з вынікаў анкетавання законных прадстаўнікоў на працягу навучальнага года працавалі 2 гурткі звыш базавага кампанента (2020/2021 н.г.– 2): гурток па харэаграфіі, замежнай мове (англійскай), што дазволіла зрабіць адукацыйны працэс больш дыферэнцыраваным і гібкім з улікам схільнасцей і пераваг кожнага дзіцяці, рэалізаваць творчы патэнцыял педагогаў. Паслугамі было ахоплена 100% выхаванцаў ад 4 да 6 гадоў (2020/2021 – 100%)
Узаемадзеянне ўстановы дашкольнай адукацыі і першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўлялася праз мэтавыя экскурсіі ва ўстанову сярэдняй адукацыі (знаёмства з класам, бібліятэкай, сталовай, камп’ютарным класам), панараму адкрытых праглядаў з выхаванцамі старшага ўзросту і 1 класа,праз спартладцыю паміж выхаванцамі і вучнямі пачатковых класаў. Для педагогаў быў праведзены псіхолага-педагагічны кансіліум па адаптацыі вучняў 1 класа да школьнага жыцця, кансультацыі педагога-псіхолага “ Адзіныя патрабаванні для вучняў першага класа і выхаванцаў старшага ўзросту”, “Дзеці і тэмперамент”, што садзейнічала ўстанаўленню сувязі і правільных суадносін паміж праграмнымі патрабаваннямі дашкольнай адукацыі і пачатковых класаў установы агульнай сярэдняй адукацыі.
Для аказання карэкцыйна-педагагічнай дапамогі на базе Дзяржаўнай установы адукацыі “Сіняўская сярэдняя школа Клецкага раёна” былі створаны ўмовы для 3 выхаванцаў групы. Сумесная праца настаўніка–дэфектолага і педагогаў дала станоўчыя вынікі карэкцыйнай работы. У выхаванцаў павысіўся слоўнікавы запас, сказы сталі разгорнутыя, з выкарыстаннем дзеепрыметнікаў, прыслоўяў. У выніку праведзенай карэкцыйнай работы з пункта карэкцыйна-педагагічнай дапамогі адлічаны ўсе выхаванцы.
Зыходзячы з камплектавання груп у летні аздараўленчы перыяд працавала рознаўзроставая група, якую наведвалі 9 выхаванцаў(2021 – 11).
Намаганні калектыва ў летні перыяд былі накіраваны на забеспячэнне ўмоў для замацавання і ўдасканальвання культурна- гігіенічных навыкаў выхаванцаў, выхаванне працаздольнасці, павышэнне рухальнай актыўнасці, з улікам стварэння аптымальнага рухальнага рэжыма, фарміраванне у дзяцей звычак да здаровага ладу жыцця, папярэджанне дзіцячага траўматызма праз замацаванне навыкаў бяспечных паводзін выхаванцаў.
Асаблівая ўвага надавалася прывіццю выхаванцам культурна- гігіенічных навыкаў, развіццю працоўных навыкаў, экалагічнаму выхаванню праз знаёмства з экалагічнай сцяжынкай, працу ў кветніках на агародзе.
На гульнявой пляцоўцы былі створаны ўмовы для арганізацыі сюжэтна-ролевых гульняў “Бальніца”, “Крама”, “Цырульня”, “Пошта”.
Значная ўвага надавалася загартоўванню дзяцей. Паветраныя ванны, мыццё рук, ног, твару вадой пакаёвай тэмпературы, садзейнічалі ўмацаванню здароўя дзяцей. Аднак выхавальнікам Канановіч Т.В. часткова праводзілася абліванне ног вадой, не заўсёды арганізоўвалася хаджэнне басанож па сцежцы “Здароўя”, што прыводзіла да парушэння рэжымнага моманту.
Штодзённа з дзецьмі праводзіліся рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні. Ранішняя гімнастыка праводзілася на свежым паветры. На спартыўнай пляцоўцы дзецям былі створаны ўмовы для правядзення практыкаванняў і гульняў з бегам, скачкамі, кіданнем, што садзейнічала адсутнасці захворванняў.
Як сведчыць практыка, планамерная работа дае свой вынік: палепшылася здароўе выхаванцаў, захворванняў у летні перыяд 2022 года , так і 2021 не адзначалася .
Працэнт забяспечанасці метадычнага кабінета праграмна-метадычнымі і вучэбнымі дапаможнікамі складае 96.7% (2021 год - 86%,) раённы – 92.8%.
Арганізацыя прадметна-развіваючага асяроддзя адпавядае Тыпавому пераліку, зацверджанаму пастановай МА РБ ад 24.09.2007 года № 50. У групе створаны станоўчыя ўмовы для рознабаковага развіцця выхаванцаў. Забяспечанасць складала 89.6% (2021 – 88.8%).
Па выніках раённага этапа фестывалю-конкурсу “Чароўны свет дзяцінства” установа ўзнагароджана дыпломам III ступені ў намінацыі “Лепшы навучальны відэаролік”.
Матэрыяльная база дашкольнай ўстановы папоўнілася за кошт пазабюджэтных сродкаў фінансавання, выканання платных паслуг, збору і здачы макулатуры на сумму 1 145,80. Былі набыты кубкі (20 шт) на суму 40,00, банэр на суму -380,00, краны (4шт)- 150,00, будаўнічыя матэрыялы для правядзення касметычнага рамонту і вырабу гульнёвага абсталявання (горкі).
У наступным навучальным годзе неабходна папоўніць прадметна-развіваючае асяроддзе: набыць пласкасныя фігуры на “Поле” ( трактар, камбайн), для афармлення тэматычнай пляцоўкі па правілах дарожнага руху набыць пласкасныя фігуры міліцыянер, міліцэйская машына, пласкасныя выявы будынкаў, для медыцынскага кабінета набыць
Зыходзячы з аналізу дзейнасці работы за мінулы навучальны год калектыў вызначыў задачу на новы навучальны год:
працягваць работу педагагічнага калектыва па грамадзянска-патрыятычным выхаванні дзяцей дашкольнага ўзросту праз усе віды спецыяльна-арганізаванай дзейнасці.
Аналітычная даведка па выніках дзейнасці
дзяржаўнай установы адукацыі “Сіняўскі яслі – сад Клецкага раёна”
за 2021/2022 навучальны год
Установа дашкольнай адукацыі разлічана на 90 месц, рэжым работы – 10,5 гадзін. На працягу вучэбнага года ў дашкольнай установе функцыяніравала рознаўзроставая група, агульная колькасць складала 19 выхаванцаў ( 2020/2021 -23выхаванцы).
Усе выхаванцы дашкольнага ўзросту ад 3 да 6 гадоў у мікрараёне ахоплены дашкольнай адукацыяй. Згодна анкетаванню і па жаданню законных прадстаўнікоў з мэтай узбагачэння спектру адукацыйных паслуг для дзяцей, якія не наведвалі ўстанову дашкольнай адукацыі на пастаяннай аснове, у бягучым годзе функцыяніравалі групы кароткачасовага знаходжання: прагулачная - якую наведвалі 3 (2020/2021-2) выхаванцы, адаптацыйную групу – 2 выхаванцы. Навучанне і выхаванне дзяцей ажыццяўлялася ў адпаведнасці з планам рэалізацыі адукацыйнага працэсу, складзеным на аснове вучэбнага плана ўстановы дашкольнай адукацыі і садзейнічала набыццю сацыяльнага вопыту ў дзяцей, узаемаадносінам з іншымі выхаванцамі, выхавальнікамі, што аблегчыла адаптацыйны перыяд з прыходам ва ўстанову дашкольнай адукацыі.
У бягучым навучальным годзе ўстанова дашкольнай адукацыі была ўкамплектавана педагагічнымі кадрамі, аднак існуе вакансія – 0,25 стаўкі музычнага кіраўніка. Якасць адукацыйнага працэсу забяспечвалі тры педагогі: загадчык, выхавальнікі дашкольнай адукацыі, кіраўнік фізічнага выхавання (па сумяшчэнню). Кваліфікацыйны і адукацыйны ўзровень педагогаў меў наступныя паказчыкі: з вышэйшай адукацыяй працуе 1 педагог, што складае 30% педагогаў,з сярэдняй адукацыяй – 2 педагогі 70%, з вышэйшай катэгорыяй – 2 педагогі 70%, з першай катэгорыяй – 1 педагог 30 %.
За 2021/2022 навучальны год курсы павышэння кваліфікацыі прайшоў загадчык у Дзяржаўнай установе адукацыі “Акадэмія паслядыпломнай адукацыі”, у наступным навучальным годзе неабходна прайсці курсы павышэнне кваліфікацыі выхавальнікам дашкольнай адукацыі Раманоўскай М.М., Канановіч Т.В.
Якасны аналіз педагогаў не змяніўся ў параўнанні з мінулым годам і выглядае наступным чынам:
Год |
Усяго педагогаў |
Адукацыя |
Катэгорыя |
||||
Вышэйшая |
Сярэдняя спецыяльная |
Вышэйшая |
I |
II |
Без катэгорыі |
||
2021/ 2022 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
- |
- |
2020/ 2021 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
- |
- |
Пытанні аховы і ўмацавання здароўя выхаванцаў былі ў цэнтры ўвагі работнікаў установы дашкольнай адукацыі.
Пры аналізе размеркавання выхаванцаў па групах здароўя на канец навучальнага года неабходна адзначыць, што 2 выхаванцы (2020/2021 -5 выхаванцаў (22%), маюць 1 групу здароўя,15 ( 2020/2021 -16 (70%), – 2 групу здароўя і 2 (2020/2021 2 выхаванцы (8%), з 3-яй групай здароўя. Найбольш шматлікай з’ўляецца 2 група здароўя, пераважна з такой групай здароўя дзеці і прыходзяць ва ўстанову дашкольнай адукацыі, ва ўсіх выхаванцаў асноўная група па фізічнай культуры.
Важным паказчыкам пры вызначэнні эфектыўнасці ўзроўню работы ўстановы дашкольнай адукацыі з’яўлялася ацэнка здароўя выхаванцаў і мер па стварэнні ўмоў для яго захавання і ўмацавання.
Ва ўстанове створаны і выконваюцца здароўезберагальныя ўмовы. Арганізацыя спецыяльна арганізаванай дзейнасці праводзіцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі санітарных норм і гігіенічных нарматываў з улікам існуючага эпідэміялагічнага становішча: праводзіцца праветрыванне і вільготная прыборка памяшкання музычна-спартыўнай залы перад і пасля кожнага занятку, групавога і спальнага пакояў у час адсутнасці выхаванцаў, праводзіліся фізкультхвілінкі, а пасля кожнага занятка праводзіўся перапынак і дынамічныя паузы, што і спрыяла ўмацаванню здароўя выхаванцаў. Працэнт траўматызму выхаванцаў за 2021/2022 г - 0 (2020/2021 -0)
Пропуск па хваробе адным выхаванцам у 2022 годзе складаў 1.0 дзён (у 2021 годзе складаў 1.1 дзень), раённы паказчык– 1.7 дні. У летні аздараўленчы перыяд 2022 года захвормаемасць выхаванцаў адсутнічала, як і ў 2021 годзе.
Важнай крыніцай здаровага ладу жыцця з'яўляецца рацыянальнае харчаванне, арганізацыя якога ва ўстанове дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з нарматыўнымі дакументамі, на падставе прыкладнага 10-дзеннага меню, якое мае электронны варыянт напісання. Аналіз стану арганізацыі харчавання паказвае, што сярэдні працэнт выканання норм харчавання за 2022 год склаў 96% (2021 год – 94.5 %) раённы паказчык 93.3% Нормы харчавання па асноўных прадуктах за 2022 год выкананы на 98,3% (2021 год – 98,3 %), раённы паказчык – 93.3 %.
На працягу года педагогі надавалі ўвагу пытанням культуры харчавання выхаванцаў, як ва ўстанове, так і дома. З гэтай мэтай для законных прадстаўнікоў выхавальнікамі і медыцынскай сястрой былі распрацаваны памяткі, рэкамендацыі, буклеты, флаеры на тэмы: «Харчовыя прадукты ў дзіцячым рацыене», «Рэцэпты здаровага харчавання” “Ежа прыгатаваная самой прыродай”,”Небяспечныя прысмакі”, якія змяшчаліся ў інфармацыйных стэндах і на сайце ўстановы ў раздзеле “Для вас бацькі. Харчаванне”.
З мэтай павышэння прафісіянальнай кампетэнтнасці педагогаў па забеспячэнні якасці адукацыйнага працэсу створана сістэма метадычнага суправаджэння і падтрымкі педагогаў: метадычныя аб’яднанні па катэгорыям груп, удзел ў дыстанцыйных вебінарах і семінарах, што дазволіла прымяняць атрыманыя веды ў сваёй практычнай дзейнасці.
Педагагічны калектыў у 2021/2022 навучальным годзе працаваў над фарміраваннем асноў патрыятычнага выхавання ў працэсе далучэння дзяцей да роднай мовы.
Асноўнымі формамі і метадамі работы з’яўляліся семінары-практыкумы для педагогаў “Сучасныя падыходы да арганізацыі патрыятычнага выхавання”, “Далучэнне выхаванцаў дашкольнага ўзросту да беларускай нацыянальнай культуры”, кансультацыі “ Формы і метады работы з выхавальнікамі па патрыятычнаму выхаванню”, “Патрыятычнае выхаванне дзяцей дашкольнага ўзросту”,”Беларуская народная творчасць. Яе роля ў развіцці маўлення выхаванцаў”, “Выкарыстанне беларускіх народных гульняў на занятках, святах і забавах”, прагляд адкрытых заняткаў па адукацыйнай галіне “ Развіцце маўлення і культура маўленчых зносін”, “Падрыхтоўка да навучання грамаце”. З дапамогай выстаў і размяшчэння метадычнай інфармацыі на стэндах афармлялася інфармацыйная прастора для педагагічных работнікаў.
Пры арганізацыі адукацыйнага працэсу педагогамі выконваліся асноўныя патрабаванні, забяспечваўся кампетэнтны падыход, захоўваліся санітарныя патрабаванні да абсталявання памяшканняў, распарадку дня, здароўезберагальныя тэхналогіі. Планаванне адукацыйнага працэсу будавалася на аснове вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі.
Пры развіцці беларускага маўлення выхавальнікі выкарыстоўвалі беларускую мастацкую літаратуру, моўныя гульні “Калі гэта бывае”, “Параўнай”, “Што змянілася”.
Важнай умовай рашэння гадавой задачы па фарміраванню асноў патрыятычнага выхавання дашкольнікаў з'яўляецца ўзаемадзеянне з законнымі прадстаўнікамі, якія праяўлялі цікавасць да мерапрыемстваў, якія праходзілі у дзіцячым садзе, імкнуліся аказаць пасільную дапамогу выхавальнікам, удзельнічалі ў конкурсах “Кожная ўсмешка табе матулька”, “Восеньскі кірмаш для матуль і бабуль”, выставах “Восеньскія цуды”, “Цуды пад Новы год”.
Для павышэння кампетэнтнасці бацькоў па дадзенай праблеме размяшчаецца наглядная інфармацыя ў інфармацыйным стэндзе “Для Вас бацькі”, папцы-перасоўцы “Мой край – мая Радзіма” і на сайце ў раздзеле “Выхоўваем маленькага патрыёта”, дзе размешчалася інфармацыя аб мерапрыемствах якія былі праведзены на працягу года.
Праца педагагічнага калектыва па выхаванні патрыятычных пачуццяў у дзяцей дашкольнага ўзросту вядзецца планамерна, мэтанакіравана, сістэматычна. Задачай педагогаў і бацькоў застаецца, як мага раней абудзіць у дзецях любоў да роднай зямлі, сфармаваць у іх такія рысы характару, якія дапамогуць стаць годным чалавекам і годным грамадзянінам сваёй краіны.
Зыходзячы з вынікаў анкетавання законных прадстаўнікоў на працягу навучальнага года працавалі 2 гурткі звыш базавага кампанента (2020/2021 н.г.– 2): гурток па харэаграфіі, замежнай мове (англійскай), што дазволіла зрабіць адукацыйны працэс больш дыферэнцыраваным і гібкім з улікам схільнасцей і пераваг кожнага дзіцяці, рэалізаваць творчы патэнцыял педагогаў. Паслугамі было ахоплена 100% выхаванцаў ад 4 да 6 гадоў (2020/2021 – 100%)
Узаемадзеянне ўстановы дашкольнай адукацыі і першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўлялася праз мэтавыя экскурсіі ва ўстанову сярэдняй адукацыі (знаёмства з класам, бібліятэкай, сталовай, камп’ютарным класам), панараму адкрытых праглядаў з выхаванцамі старшага ўзросту і 1 класа,праз спартладцыю паміж выхаванцамі і вучнямі пачатковых класаў. Для педагогаў быў праведзены псіхолага-педагагічны кансіліум па адаптацыі вучняў 1 класа да школьнага жыцця, кансультацыі педагога-псіхолага “ Адзіныя патрабаванні для вучняў першага класа і выхаванцаў старшага ўзросту”, “Дзеці і тэмперамент”, што садзейнічала ўстанаўленню сувязі і правільных суадносін паміж праграмнымі патрабаваннямі дашкольнай адукацыі і пачатковых класаў установы агульнай сярэдняй адукацыі.
Для аказання карэкцыйна-педагагічнай дапамогі на базе Дзяржаўнай установы адукацыі “Сіняўская сярэдняя школа Клецкага раёна” былі створаны ўмовы для 3 выхаванцаў групы. Сумесная праца настаўніка–дэфектолага і педагогаў дала станоўчыя вынікі карэкцыйнай работы. У выхаванцаў павысіўся слоўнікавы запас, сказы сталі разгорнутыя, з выкарыстаннем дзеепрыметнікаў, прыслоўяў. У выніку праведзенай карэкцыйнай работы з пункта карэкцыйна-педагагічнай дапамогі адлічаны ўсе выхаванцы.
Зыходзячы з камплектавання груп у летні аздараўленчы перыяд працавала рознаўзроставая група, якую наведвалі 9 выхаванцаў(2021 – 11).
Намаганні калектыва ў летні перыяд былі накіраваны на забеспячэнне ўмоў для замацавання і ўдасканальвання культурна- гігіенічных навыкаў выхаванцаў, выхаванне працаздольнасці, павышэнне рухальнай актыўнасці, з улікам стварэння аптымальнага рухальнага рэжыма, фарміраванне у дзяцей звычак да здаровага ладу жыцця, папярэджанне дзіцячага траўматызма праз замацаванне навыкаў бяспечных паводзін выхаванцаў.
Асаблівая ўвага надавалася прывіццю выхаванцам культурна- гігіенічных навыкаў, развіццю працоўных навыкаў, экалагічнаму выхаванню праз знаёмства з экалагічнай сцяжынкай, працу ў кветніках на агародзе.
На гульнявой пляцоўцы былі створаны ўмовы для арганізацыі сюжэтна-ролевых гульняў “Бальніца”, “Крама”, “Цырульня”, “Пошта”.
Значная ўвага надавалася загартоўванню дзяцей. Паветраныя ванны, мыццё рук, ног, твару вадой пакаёвай тэмпературы, садзейнічалі ўмацаванню здароўя дзяцей. Аднак выхавальнікам Канановіч Т.В. часткова праводзілася абліванне ног вадой, не заўсёды арганізоўвалася хаджэнне басанож па сцежцы “Здароўя”, што прыводзіла да парушэння рэжымнага моманту.
Штодзённа з дзецьмі праводзіліся рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні. Ранішняя гімнастыка праводзілася на свежым паветры. На спартыўнай пляцоўцы дзецям былі створаны ўмовы для правядзення практыкаванняў і гульняў з бегам, скачкамі, кіданнем, што садзейнічала адсутнасці захворванняў.
Як сведчыць практыка, планамерная работа дае свой вынік: палепшылася здароўе выхаванцаў, захворванняў у летні перыяд 2022 года , так і 2021 не адзначалася .
Працэнт забяспечанасці метадычнага кабінета праграмна-метадычнымі і вучэбнымі дапаможнікамі складае 96.7% (2021 год - 86%,) раённы – 92.8%.
Арганізацыя прадметна-развіваючага асяроддзя адпавядае Тыпавому пераліку, зацверджанаму пастановай МА РБ ад 24.09.2007 года № 50. У групе створаны станоўчыя ўмовы для рознабаковага развіцця выхаванцаў. Забяспечанасць складала 89.6% (2021 – 88.8%).
Па выніках раённага этапа фестывалю-конкурсу “Чароўны свет дзяцінства” установа ўзнагароджана дыпломам III ступені ў намінацыі “Лепшы навучальны відэаролік”.
Матэрыяльная база дашкольнай ўстановы папоўнілася за кошт пазабюджэтных сродкаў фінансавання, выканання платных паслуг, збору і здачы макулатуры на сумму 1 145,80. Былі набыты кубкі (20 шт) на суму 40,00, банэр на суму -380,00, краны (4шт)- 150,00, будаўнічыя матэрыялы для правядзення касметычнага рамонту і вырабу гульнёвага абсталявання (горкі).
У наступным навучальным годзе неабходна папоўніць прадметна-развіваючае асяроддзе: набыць пласкасныя фігуры на “Поле” ( трактар, камбайн), для афармлення тэматычнай пляцоўкі па правілах дарожнага руху набыць пласкасныя фігуры міліцыянер, міліцэйская машына, пласкасныя выявы будынкаў, для медыцынскага кабінета набыць
Зыходзячы з аналізу дзейнасці работы за мінулы навучальны год калектыў вызначыў задачу на новы навучальны год:
працягваць работу педагагічнага калектыва па грамадзянска-патрыятычным выхаванні дзяцей дашкольнага ўзросту праз усе віды спецыяльна-арганізаванай дзейнасці.
Аналітычная даведка па выніках дзейнасці
дзяржаўнай установы адукацыі “Сіняўскі яслі – сад Клецкага раёна”
за 2021/2022 навучальны год
Установа дашкольнай адукацыі разлічана на 90 месц, рэжым работы – 10,5 гадзін. На працягу вучэбнага года ў дашкольнай установе функцыяніравала рознаўзроставая група, агульная колькасць складала 19 выхаванцаў ( 2020/2021 -23выхаванцы).
Усе выхаванцы дашкольнага ўзросту ад 3 да 6 гадоў у мікрараёне ахоплены дашкольнай адукацыяй. Згодна анкетаванню і па жаданню законных прадстаўнікоў з мэтай узбагачэння спектру адукацыйных паслуг для дзяцей, якія не наведвалі ўстанову дашкольнай адукацыі на пастаяннай аснове, у бягучым годзе функцыяніравалі групы кароткачасовага знаходжання: прагулачная - якую наведвалі 3 (2020/2021-2) выхаванцы, адаптацыйную групу – 2 выхаванцы. Навучанне і выхаванне дзяцей ажыццяўлялася ў адпаведнасці з планам рэалізацыі адукацыйнага працэсу, складзеным на аснове вучэбнага плана ўстановы дашкольнай адукацыі і садзейнічала набыццю сацыяльнага вопыту ў дзяцей, узаемаадносінам з іншымі выхаванцамі, выхавальнікамі, што аблегчыла адаптацыйны перыяд з прыходам ва ўстанову дашкольнай адукацыі.
У бягучым навучальным годзе ўстанова дашкольнай адукацыі была ўкамплектавана педагагічнымі кадрамі, аднак існуе вакансія – 0,25 стаўкі музычнага кіраўніка. Якасць адукацыйнага працэсу забяспечвалі тры педагогі: загадчык, выхавальнікі дашкольнай адукацыі, кіраўнік фізічнага выхавання (па сумяшчэнню). Кваліфікацыйны і адукацыйны ўзровень педагогаў меў наступныя паказчыкі: з вышэйшай адукацыяй працуе 1 педагог, што складае 30% педагогаў,з сярэдняй адукацыяй – 2 педагогі 70%, з вышэйшай катэгорыяй – 2 педагогі 70%, з першай катэгорыяй – 1 педагог 30 %.
За 2021/2022 навучальны год курсы павышэння кваліфікацыі прайшоў загадчык у Дзяржаўнай установе адукацыі “Акадэмія паслядыпломнай адукацыі”, у наступным навучальным годзе неабходна прайсці курсы павышэнне кваліфікацыі выхавальнікам дашкольнай адукацыі Раманоўскай М.М., Канановіч Т.В.
Якасны аналіз педагогаў не змяніўся ў параўнанні з мінулым годам і выглядае наступным чынам:
Год |
Усяго педагогаў |
Адукацыя |
Катэгорыя |
||||
Вышэйшая |
Сярэдняя спецыяльная |
Вышэйшая |
I |
II |
Без катэгорыі |
||
2021/ 2022 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
- |
- |
2020/ 2021 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
- |
- |
Пытанні аховы і ўмацавання здароўя выхаванцаў былі ў цэнтры ўвагі работнікаў установы дашкольнай адукацыі.
Пры аналізе размеркавання выхаванцаў па групах здароўя на канец навучальнага года неабходна адзначыць, што 2 выхаванцы (2020/2021 -5 выхаванцаў (22%), маюць 1 групу здароўя,15 ( 2020/2021 -16 (70%), – 2 групу здароўя і 2 (2020/2021 2 выхаванцы (8%), з 3-яй групай здароўя. Найбольш шматлікай з’ўляецца 2 група здароўя, пераважна з такой групай здароўя дзеці і прыходзяць ва ўстанову дашкольнай адукацыі, ва ўсіх выхаванцаў асноўная група па фізічнай культуры.
Важным паказчыкам пры вызначэнні эфектыўнасці ўзроўню работы ўстановы дашкольнай адукацыі з’яўлялася ацэнка здароўя выхаванцаў і мер па стварэнні ўмоў для яго захавання і ўмацавання.
Ва ўстанове створаны і выконваюцца здароўезберагальныя ўмовы. Арганізацыя спецыяльна арганізаванай дзейнасці праводзіцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі санітарных норм і гігіенічных нарматываў з улікам існуючага эпідэміялагічнага становішча: праводзіцца праветрыванне і вільготная прыборка памяшкання музычна-спартыўнай залы перад і пасля кожнага занятку, групавога і спальнага пакояў у час адсутнасці выхаванцаў, праводзіліся фізкультхвілінкі, а пасля кожнага занятка праводзіўся перапынак і дынамічныя паузы, што і спрыяла ўмацаванню здароўя выхаванцаў. Працэнт траўматызму выхаванцаў за 2021/2022 г - 0 (2020/2021 -0)
Пропуск па хваробе адным выхаванцам у 2022 годзе складаў 1.0 дзён (у 2021 годзе складаў 1.1 дзень), раённы паказчык– 1.7 дні. У летні аздараўленчы перыяд 2022 года захвормаемасць выхаванцаў адсутнічала, як і ў 2021 годзе.
Важнай крыніцай здаровага ладу жыцця з'яўляецца рацыянальнае харчаванне, арганізацыя якога ва ўстанове дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з нарматыўнымі дакументамі, на падставе прыкладнага 10-дзеннага меню, якое мае электронны варыянт напісання. Аналіз стану арганізацыі харчавання паказвае, што сярэдні працэнт выканання норм харчавання за 2022 год склаў 96% (2021 год – 94.5 %) раённы паказчык 93.3% Нормы харчавання па асноўных прадуктах за 2022 год выкананы на 98,3% (2021 год – 98,3 %), раённы паказчык – 93.3 %.
На працягу года педагогі надавалі ўвагу пытанням культуры харчавання выхаванцаў, як ва ўстанове, так і дома. З гэтай мэтай для законных прадстаўнікоў выхавальнікамі і медыцынскай сястрой былі распрацаваны памяткі, рэкамендацыі, буклеты, флаеры на тэмы: «Харчовыя прадукты ў дзіцячым рацыене», «Рэцэпты здаровага харчавання” “Ежа прыгатаваная самой прыродай”,”Небяспечныя прысмакі”, якія змяшчаліся ў інфармацыйных стэндах і на сайце ўстановы ў раздзеле “Для вас бацькі. Харчаванне”.
З мэтай павышэння прафісіянальнай кампетэнтнасці педагогаў па забеспячэнні якасці адукацыйнага працэсу створана сістэма метадычнага суправаджэння і падтрымкі педагогаў: метадычныя аб’яднанні па катэгорыям груп, удзел ў дыстанцыйных вебінарах і семінарах, што дазволіла прымяняць атрыманыя веды ў сваёй практычнай дзейнасці.
Педагагічны калектыў у 2021/2022 навучальным годзе працаваў над фарміраваннем асноў патрыятычнага выхавання ў працэсе далучэння дзяцей да роднай мовы.
Асноўнымі формамі і метадамі работы з’яўляліся семінары-практыкумы для педагогаў “Сучасныя падыходы да арганізацыі патрыятычнага выхавання”, “Далучэнне выхаванцаў дашкольнага ўзросту да беларускай нацыянальнай культуры”, кансультацыі “ Формы і метады работы з выхавальнікамі па патрыятычнаму выхаванню”, “Патрыятычнае выхаванне дзяцей дашкольнага ўзросту”,”Беларуская народная творчасць. Яе роля ў развіцці маўлення выхаванцаў”, “Выкарыстанне беларускіх народных гульняў на занятках, святах і забавах”, прагляд адкрытых заняткаў па адукацыйнай галіне “ Развіцце маўлення і культура маўленчых зносін”, “Падрыхтоўка да навучання грамаце”. З дапамогай выстаў і размяшчэння метадычнай інфармацыі на стэндах афармлялася інфармацыйная прастора для педагагічных работнікаў.
Пры арганізацыі адукацыйнага працэсу педагогамі выконваліся асноўныя патрабаванні, забяспечваўся кампетэнтны падыход, захоўваліся санітарныя патрабаванні да абсталявання памяшканняў, распарадку дня, здароўезберагальныя тэхналогіі. Планаванне адукацыйнага працэсу будавалася на аснове вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі.
Пры развіцці беларускага маўлення выхавальнікі выкарыстоўвалі беларускую мастацкую літаратуру, моўныя гульні “Калі гэта бывае”, “Параўнай”, “Што змянілася”.
Важнай умовай рашэння гадавой задачы па фарміраванню асноў патрыятычнага выхавання дашкольнікаў з'яўляецца ўзаемадзеянне з законнымі прадстаўнікамі, якія праяўлялі цікавасць да мерапрыемстваў, якія праходзілі у дзіцячым садзе, імкнуліся аказаць пасільную дапамогу выхавальнікам, удзельнічалі ў конкурсах “Кожная ўсмешка табе матулька”, “Восеньскі кірмаш для матуль і бабуль”, выставах “Восеньскія цуды”, “Цуды пад Новы год”.
Для павышэння кампетэнтнасці бацькоў па дадзенай праблеме размяшчаецца наглядная інфармацыя ў інфармацыйным стэндзе “Для Вас бацькі”, папцы-перасоўцы “Мой край – мая Радзіма” і на сайце ў раздзеле “Выхоўваем маленькага патрыёта”, дзе размешчалася інфармацыя аб мерапрыемствах якія былі праведзены на працягу года.
Праца педагагічнага калектыва па выхаванні патрыятычных пачуццяў у дзяцей дашкольнага ўзросту вядзецца планамерна, мэтанакіравана, сістэматычна. Задачай педагогаў і бацькоў застаецца, як мага раней абудзіць у дзецях любоў да роднай зямлі, сфармаваць у іх такія рысы характару, якія дапамогуць стаць годным чалавекам і годным грамадзянінам сваёй краіны.
Зыходзячы з вынікаў анкетавання законных прадстаўнікоў на працягу навучальнага года працавалі 2 гурткі звыш базавага кампанента (2020/2021 н.г.– 2): гурток па харэаграфіі, замежнай мове (англійскай), што дазволіла зрабіць адукацыйны працэс больш дыферэнцыраваным і гібкім з улікам схільнасцей і пераваг кожнага дзіцяці, рэалізаваць творчы патэнцыял педагогаў. Паслугамі было ахоплена 100% выхаванцаў ад 4 да 6 гадоў (2020/2021 – 100%)
Узаемадзеянне ўстановы дашкольнай адукацыі і першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўлялася праз мэтавыя экскурсіі ва ўстанову сярэдняй адукацыі (знаёмства з класам, бібліятэкай, сталовай, камп’ютарным класам), панараму адкрытых праглядаў з выхаванцамі старшага ўзросту і 1 класа,праз спартладцыю паміж выхаванцамі і вучнямі пачатковых класаў. Для педагогаў быў праведзены псіхолага-педагагічны кансіліум па адаптацыі вучняў 1 класа да школьнага жыцця, кансультацыі педагога-псіхолага “ Адзіныя патрабаванні для вучняў першага класа і выхаванцаў старшага ўзросту”, “Дзеці і тэмперамент”, што садзейнічала ўстанаўленню сувязі і правільных суадносін паміж праграмнымі патрабаваннямі дашкольнай адукацыі і пачатковых класаў установы агульнай сярэдняй адукацыі.
Для аказання карэкцыйна-педагагічнай дапамогі на базе Дзяржаўнай установы адукацыі “Сіняўская сярэдняя школа Клецкага раёна” былі створаны ўмовы для 3 выхаванцаў групы. Сумесная праца настаўніка–дэфектолага і педагогаў дала станоўчыя вынікі карэкцыйнай работы. У выхаванцаў павысіўся слоўнікавы запас, сказы сталі разгорнутыя, з выкарыстаннем дзеепрыметнікаў, прыслоўяў. У выніку праведзенай карэкцыйнай работы з пункта карэкцыйна-педагагічнай дапамогі адлічаны ўсе выхаванцы.
Зыходзячы з камплектавання груп у летні аздараўленчы перыяд працавала рознаўзроставая група, якую наведвалі 9 выхаванцаў(2021 – 11).
Намаганні калектыва ў летні перыяд былі накіраваны на забеспячэнне ўмоў для замацавання і ўдасканальвання культурна- гігіенічных навыкаў выхаванцаў, выхаванне працаздольнасці, павышэнне рухальнай актыўнасці, з улікам стварэння аптымальнага рухальнага рэжыма, фарміраванне у дзяцей звычак да здаровага ладу жыцця, папярэджанне дзіцячага траўматызма праз замацаванне навыкаў бяспечных паводзін выхаванцаў.
Асаблівая ўвага надавалася прывіццю выхаванцам культурна- гігіенічных навыкаў, развіццю працоўных навыкаў, экалагічнаму выхаванню праз знаёмства з экалагічнай сцяжынкай, працу ў кветніках на агародзе.
На гульнявой пляцоўцы былі створаны ўмовы для арганізацыі сюжэтна-ролевых гульняў “Бальніца”, “Крама”, “Цырульня”, “Пошта”.
Значная ўвага надавалася загартоўванню дзяцей. Паветраныя ванны, мыццё рук, ног, твару вадой пакаёвай тэмпературы, садзейнічалі ўмацаванню здароўя дзяцей. Аднак выхавальнікам Канановіч Т.В. часткова праводзілася абліванне ног вадой, не заўсёды арганізоўвалася хаджэнне басанож па сцежцы “Здароўя”, што прыводзіла да парушэння рэжымнага моманту.
Штодзённа з дзецьмі праводзіліся рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні. Ранішняя гімнастыка праводзілася на свежым паветры. На спартыўнай пляцоўцы дзецям былі створаны ўмовы для правядзення практыкаванняў і гульняў з бегам, скачкамі, кіданнем, што садзейнічала адсутнасці захворванняў.
Як сведчыць практыка, планамерная работа дае свой вынік: палепшылася здароўе выхаванцаў, захворванняў у летні перыяд 2022 года , так і 2021 не адзначалася .
Працэнт забяспечанасці метадычнага кабінета праграмна-метадычнымі і вучэбнымі дапаможнікамі складае 96.7% (2021 год - 86%,) раённы – 92.8%.
Арганізацыя прадметна-развіваючага асяроддзя адпавядае Тыпавому пераліку, зацверджанаму пастановай МА РБ ад 24.09.2007 года № 50. У групе створаны станоўчыя ўмовы для рознабаковага развіцця выхаванцаў. Забяспечанасць складала 89.6% (2021 – 88.8%).
Па выніках раённага этапа фестывалю-конкурсу “Чароўны свет дзяцінства” установа ўзнагароджана дыпломам III ступені ў намінацыі “Лепшы навучальны відэаролік”.
Матэрыяльная база дашкольнай ўстановы папоўнілася за кошт пазабюджэтных сродкаў фінансавання, выканання платных паслуг, збору і здачы макулатуры на сумму 1 145,80. Былі набыты кубкі (20 шт) на суму 40,00, банэр на суму -380,00, краны (4шт)- 150,00, будаўнічыя матэрыялы для правядзення касметычнага рамонту і вырабу гульнёвага абсталявання (горкі).
У наступным навучальным годзе неабходна папоўніць прадметна-развіваючае асяроддзе: набыць пласкасныя фігуры на “Поле” ( трактар, камбайн), для афармлення тэматычнай пляцоўкі па правілах дарожнага руху набыць пласкасныя фігуры міліцыянер, міліцэйская машына, пласкасныя выявы будынкаў, для медыцынскага кабінета набыць
Зыходзячы з аналізу дзейнасці работы за мінулы навучальны год калектыў вызначыў задачу на новы навучальны год:
працягваць работу педагагічнага калектыва па грамадзянска-патрыятычным выхаванні дзяцей дашкольнага ўзросту праз усе віды спецыяльна-арганізаванай дзейнасці.
Аналітычная даведка па выніках дзейнасці
дзяржаўнай установы адукацыі “Сіняўскі яслі – сад Клецкага раёна”
за 2021/2022 навучальны год
Установа дашкольнай адукацыі разлічана на 90 месц, рэжым работы – 10,5 гадзін. На працягу вучэбнага года ў дашкольнай установе функцыяніравала рознаўзроставая група, агульная колькасць складала 19 выхаванцаў ( 2020/2021 -23выхаванцы).
Усе выхаванцы дашкольнага ўзросту ад 3 да 6 гадоў у мікрараёне ахоплены дашкольнай адукацыяй. Згодна анкетаванню і па жаданню законных прадстаўнікоў з мэтай узбагачэння спектру адукацыйных паслуг для дзяцей, якія не наведвалі ўстанову дашкольнай адукацыі на пастаяннай аснове, у бягучым годзе функцыяніравалі групы кароткачасовага знаходжання: прагулачная - якую наведвалі 3 (2020/2021-2) выхаванцы, адаптацыйную групу – 2 выхаванцы. Навучанне і выхаванне дзяцей ажыццяўлялася ў адпаведнасці з планам рэалізацыі адукацыйнага працэсу, складзеным на аснове вучэбнага плана ўстановы дашкольнай адукацыі і садзейнічала набыццю сацыяльнага вопыту ў дзяцей, узаемаадносінам з іншымі выхаванцамі, выхавальнікамі, што аблегчыла адаптацыйны перыяд з прыходам ва ўстанову дашкольнай адукацыі.
У бягучым навучальным годзе ўстанова дашкольнай адукацыі была ўкамплектавана педагагічнымі кадрамі, аднак існуе вакансія – 0,25 стаўкі музычнага кіраўніка. Якасць адукацыйнага працэсу забяспечвалі тры педагогі: загадчык, выхавальнікі дашкольнай адукацыі, кіраўнік фізічнага выхавання (па сумяшчэнню). Кваліфікацыйны і адукацыйны ўзровень педагогаў меў наступныя паказчыкі: з вышэйшай адукацыяй працуе 1 педагог, што складае 30% педагогаў,з сярэдняй адукацыяй – 2 педагогі 70%, з вышэйшай катэгорыяй – 2 педагогі 70%, з першай катэгорыяй – 1 педагог 30 %.
За 2021/2022 навучальны год курсы павышэння кваліфікацыі прайшоў загадчык у Дзяржаўнай установе адукацыі “Акадэмія паслядыпломнай адукацыі”, у наступным навучальным годзе неабходна прайсці курсы павышэнне кваліфікацыі выхавальнікам дашкольнай адукацыі Раманоўскай М.М., Канановіч Т.В.
Якасны аналіз педагогаў не змяніўся ў параўнанні з мінулым годам і выглядае наступным чынам:
Год |
Усяго педагогаў |
Адукацыя |
Катэгорыя |
||||
Вышэйшая |
Сярэдняя спецыяльная |
Вышэйшая |
I |
II |
Без катэгорыі |
||
2021/ 2022 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
- |
- |
2020/ 2021 |
3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
- |
- |
Пытанні аховы і ўмацавання здароўя выхаванцаў былі ў цэнтры ўвагі работнікаў установы дашкольнай адукацыі.
Пры аналізе размеркавання выхаванцаў па групах здароўя на канец навучальнага года неабходна адзначыць, што 2 выхаванцы (2020/2021 -5 выхаванцаў (22%), маюць 1 групу здароўя,15 ( 2020/2021 -16 (70%), – 2 групу здароўя і 2 (2020/2021 2 выхаванцы (8%), з 3-яй групай здароўя. Найбольш шматлікай з’ўляецца 2 група здароўя, пераважна з такой групай здароўя дзеці і прыходзяць ва ўстанову дашкольнай адукацыі, ва ўсіх выхаванцаў асноўная група па фізічнай культуры.
Важным паказчыкам пры вызначэнні эфектыўнасці ўзроўню работы ўстановы дашкольнай адукацыі з’яўлялася ацэнка здароўя выхаванцаў і мер па стварэнні ўмоў для яго захавання і ўмацавання.
Ва ўстанове створаны і выконваюцца здароўезберагальныя ўмовы. Арганізацыя спецыяльна арганізаванай дзейнасці праводзіцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі санітарных норм і гігіенічных нарматываў з улікам існуючага эпідэміялагічнага становішча: праводзіцца праветрыванне і вільготная прыборка памяшкання музычна-спартыўнай залы перад і пасля кожнага занятку, групавога і спальнага пакояў у час адсутнасці выхаванцаў, праводзіліся фізкультхвілінкі, а пасля кожнага занятка праводзіўся перапынак і дынамічныя паузы, што і спрыяла ўмацаванню здароўя выхаванцаў. Працэнт траўматызму выхаванцаў за 2021/2022 г - 0 (2020/2021 -0)
Пропуск па хваробе адным выхаванцам у 2022 годзе складаў 1.0 дзён (у 2021 годзе складаў 1.1 дзень), раённы паказчык– 1.7 дні. У летні аздараўленчы перыяд 2022 года захвормаемасць выхаванцаў адсутнічала, як і ў 2021 годзе.
Важнай крыніцай здаровага ладу жыцця з'яўляецца рацыянальнае харчаванне, арганізацыя якога ва ўстанове дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з нарматыўнымі дакументамі, на падставе прыкладнага 10-дзеннага меню, якое мае электронны варыянт напісання. Аналіз стану арганізацыі харчавання паказвае, што сярэдні працэнт выканання норм харчавання за 2022 год склаў 96% (2021 год – 94.5 %) раённы паказчык 93.3% Нормы харчавання па асноўных прадуктах за 2022 год выкананы на 98,3% (2021 год – 98,3 %), раённы паказчык – 93.3 %.
На працягу года педагогі надавалі ўвагу пытанням культуры харчавання выхаванцаў, як ва ўстанове, так і дома. З гэтай мэтай для законных прадстаўнікоў выхавальнікамі і медыцынскай сястрой былі распрацаваны памяткі, рэкамендацыі, буклеты, флаеры на тэмы: «Харчовыя прадукты ў дзіцячым рацыене», «Рэцэпты здаровага харчавання” “Ежа прыгатаваная самой прыродай”,”Небяспечныя прысмакі”, якія змяшчаліся ў інфармацыйных стэндах і на сайце ўстановы ў раздзеле “Для вас бацькі. Харчаванне”.
З мэтай павышэння прафісіянальнай кампетэнтнасці педагогаў па забеспячэнні якасці адукацыйнага працэсу створана сістэма метадычнага суправаджэння і падтрымкі педагогаў: метадычныя аб’яднанні па катэгорыям груп, удзел ў дыстанцыйных вебінарах і семінарах, што дазволіла прымяняць атрыманыя веды ў сваёй практычнай дзейнасці.
Педагагічны калектыў у 2021/2022 навучальным годзе працаваў над фарміраваннем асноў патрыятычнага выхавання ў працэсе далучэння дзяцей да роднай мовы.
Асноўнымі формамі і метадамі работы з’яўляліся семінары-практыкумы для педагогаў “Сучасныя падыходы да арганізацыі патрыятычнага выхавання”, “Далучэнне выхаванцаў дашкольнага ўзросту да беларускай нацыянальнай культуры”, кансультацыі “ Формы і метады работы з выхавальнікамі па патрыятычнаму выхаванню”, “Патрыятычнае выхаванне дзяцей дашкольнага ўзросту”,”Беларуская народная творчасць. Яе роля ў развіцці маўлення выхаванцаў”, “Выкарыстанне беларускіх народных гульняў на занятках, святах і забавах”, прагляд адкрытых заняткаў па адукацыйнай галіне “ Развіцце маўлення і культура маўленчых зносін”, “Падрыхтоўка да навучання грамаце”. З дапамогай выстаў і размяшчэння метадычнай інфармацыі на стэндах афармлялася інфармацыйная прастора для педагагічных работнікаў.
Пры арганізацыі адукацыйнага працэсу педагогамі выконваліся асноўныя патрабаванні, забяспечваўся кампетэнтны падыход, захоўваліся санітарныя патрабаванні да абсталявання памяшканняў, распарадку дня, здароўезберагальныя тэхналогіі. Планаванне адукацыйнага працэсу будавалася на аснове вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі.
Пры развіцці беларускага маўлення выхавальнікі выкарыстоўвалі беларускую мастацкую літаратуру, моўныя гульні “Калі гэта бывае”, “Параўнай”, “Што змянілася”.
Важнай умовай рашэння гадавой задачы па фарміраванню асноў патрыятычнага выхавання дашкольнікаў з'яўляецца ўзаемадзеянне з законнымі прадстаўнікамі, якія праяўлялі цікавасць да мерапрыемстваў, якія праходзілі у дзіцячым садзе, імкнуліся аказаць пасільную дапамогу выхавальнікам, удзельнічалі ў конкурсах “Кожная ўсмешка табе матулька”, “Восеньскі кірмаш для матуль і бабуль”, выставах “Восеньскія цуды”, “Цуды пад Новы год”.
Для павышэння кампетэнтнасці бацькоў па дадзенай праблеме размяшчаецца наглядная інфармацыя ў інфармацыйным стэндзе “Для Вас бацькі”, папцы-перасоўцы “Мой край – мая Радзіма” і на сайце ў раздзеле “Выхоўваем маленькага патрыёта”, дзе размешчалася інфармацыя аб мерапрыемствах якія былі праведзены на працягу года.
Праца педагагічнага калектыва па выхаванні патрыятычных пачуццяў у дзяцей дашкольнага ўзросту вядзецца планамерна, мэтанакіравана, сістэматычна. Задачай педагогаў і бацькоў застаецца, як мага раней абудзіць у дзецях любоў да роднай зямлі, сфармаваць у іх такія рысы характару, якія дапамогуць стаць годным чалавекам і годным грамадзянінам сваёй краіны.
Зыходзячы з вынікаў анкетавання законных прадстаўнікоў на працягу навучальнага года працавалі 2 гурткі звыш базавага кампанента (2020/2021 н.г.– 2): гурток па харэаграфіі, замежнай мове (англійскай), што дазволіла зрабіць адукацыйны працэс больш дыферэнцыраваным і гібкім з улікам схільнасцей і пераваг кожнага дзіцяці, рэалізаваць творчы патэнцыял педагогаў. Паслугамі было ахоплена 100% выхаванцаў ад 4 да 6 гадоў (2020/2021 – 100%)
Узаемадзеянне ўстановы дашкольнай адукацыі і першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўлялася праз мэтавыя экскурсіі ва ўстанову сярэдняй адукацыі (знаёмства з класам, бібліятэкай, сталовай, камп’ютарным класам), панараму адкрытых праглядаў з выхаванцамі старшага ўзросту і 1 класа,праз спартладцыю паміж выхаванцамі і вучнямі пачатковых класаў. Для педагогаў быў праведзены псіхолага-педагагічны кансіліум па адаптацыі вучняў 1 класа да школьнага жыцця, кансультацыі педагога-псіхолага “ Адзіныя патрабаванні для вучняў першага класа і выхаванцаў старшага ўзросту”, “Дзеці і тэмперамент”, што садзейнічала ўстанаўленню сувязі і правільных суадносін паміж праграмнымі патрабаваннямі дашкольнай адукацыі і пачатковых класаў установы агульнай сярэдняй адукацыі.
Для аказання карэкцыйна-педагагічнай дапамогі на базе Дзяржаўнай установы адукацыі “Сіняўская сярэдняя школа Клецкага раёна” былі створаны ўмовы для 3 выхаванцаў групы. Сумесная праца настаўніка–дэфектолага і педагогаў дала станоўчыя вынікі карэкцыйнай работы. У выхаванцаў павысіўся слоўнікавы запас, сказы сталі разгорнутыя, з выкарыстаннем дзеепрыметнікаў, прыслоўяў. У выніку праведзенай карэкцыйнай работы з пункта карэкцыйна-педагагічнай дапамогі адлічаны ўсе выхаванцы.
Зыходзячы з камплектавання груп у летні аздараўленчы перыяд працавала рознаўзроставая група, якую наведвалі 9 выхаванцаў(2021 – 11).
Намаганні калектыва ў летні перыяд былі накіраваны на забеспячэнне ўмоў для замацавання і ўдасканальвання культурна- гігіенічных навыкаў выхаванцаў, выхаванне працаздольнасці, павышэнне рухальнай актыўнасці, з улікам стварэння аптымальнага рухальнага рэжыма, фарміраванне у дзяцей звычак да здаровага ладу жыцця, папярэджанне дзіцячага траўматызма праз замацаванне навыкаў бяспечных паводзін выхаванцаў.
Асаблівая ўвага надавалася прывіццю выхаванцам культурна- гігіенічных навыкаў, развіццю працоўных навыкаў, экалагічнаму выхаванню праз знаёмства з экалагічнай сцяжынкай, працу ў кветніках на агародзе.
На гульнявой пляцоўцы былі створаны ўмовы для арганізацыі сюжэтна-ролевых гульняў “Бальніца”, “Крама”, “Цырульня”, “Пошта”.
Значная ўвага надавалася загартоўванню дзяцей. Паветраныя ванны, мыццё рук, ног, твару вадой пакаёвай тэмпературы, садзейнічалі ўмацаванню здароўя дзяцей. Аднак выхавальнікам Канановіч Т.В. часткова праводзілася абліванне ног вадой, не заўсёды арганізоўвалася хаджэнне басанож па сцежцы “Здароўя”, што прыводзіла да парушэння рэжымнага моманту.
Штодзённа з дзецьмі праводзіліся рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні. Ранішняя гімнастыка праводзілася на свежым паветры. На спартыўнай пляцоўцы дзецям былі створаны ўмовы для правядзення практыкаванняў і гульняў з бегам, скачкамі, кіданнем, што садзейнічала адсутнасці захворванняў.
Як сведчыць практыка, планамерная работа дае свой вынік: палепшылася здароўе выхаванцаў, захворванняў у летні перыяд 2022 года , так і 2021 не адзначалася .
Працэнт забяспечанасці метадычнага кабінета праграмна-метадычнымі і вучэбнымі дапаможнікамі складае 96.7% (2021 год - 86%,) раённы – 92.8%.
Арганізацыя прадметна-развіваючага асяроддзя адпавядае Тыпавому пераліку, зацверджанаму пастановай МА РБ ад 24.09.2007 года № 50. У групе створаны станоўчыя ўмовы для рознабаковага развіцця выхаванцаў. Забяспечанасць складала 89.6% (2021 – 88.8%).
Па выніках раённага этапа фестывалю-конкурсу “Чароўны свет дзяцінства” установа ўзнагароджана дыпломам III ступені ў намінацыі “Лепшы навучальны відэаролік”.
Матэрыяльная база дашкольнай ўстановы папоўнілася за кошт пазабюджэтных сродкаў фінансавання, выканання платных паслуг, збору і здачы макулатуры на сумму 1 145,80. Былі набыты кубкі (20 шт) на суму 40,00, банэр на суму -380,00, краны (4шт)- 150,00, будаўнічыя матэрыялы для правядзення касметычнага рамонту і вырабу гульнёвага абсталявання (горкі).
У наступным навучальным годзе неабходна папоўніць прадметна-развіваючае асяроддзе: набыць пласкасныя фігуры на “Поле” ( трактар, камбайн), для афармлення тэматычнай пляцоўкі па правілах дарожнага руху набыць пласкасныя фігуры міліцыянер, міліцэйская машына, пласкасныя выявы будынкаў, для медыцынскага кабінета набыць
Зыходзячы з аналізу дзейнасці работы за мінулы навучальны год калектыў вызначыў задачу на новы навучальны год:
працягваць работу педагагічнага калектыва па грамадзянска-патрыятычным выхаванні дзяцей дашкольнага ўзросту праз усе віды спецыяльна-арганізаванай дзейнасці.