Асноўныя напрамкі дзейнасці ў арганізацыі работы груп кароткачасовага знаходжання ва ўстанове адукацыі
У сучасных умовах асноўным напрамкам дзейнасці ўстановы дашкольнай адукацыі з'яўляецца забеспячэнне якасці адукацыйнага працэсу, які спрыяе дасягненню асноўнай мэты – рознабаковага гарманічнага развіцця дзіцяці і яго камфортнага самаадчування ў дзіцячым калектыве.
У адпаведнасці з Палажэннем аб установе дашкольнай адукацыі, з мэтай забеспячэння даступнасці якаснай дашкольнай адукацыі, задавальнення запытаў бацькоў на прадастаўленне адукацыйных паслуг на падставе рашэння Клецкага раённага выканаўчага камітэта ад 27.08.2020 № 1127 аб сетцы устаноў, якія рэалізуюць адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі на 2020/2021 навучальны год у нашай установе адкрыты 2 групы кароткачасовага знаходжання (група ранішняга прыёму, якую наведвае 1 выхаванец і прагулачня група, якую наведваюць 2 дзяцей)
(Дадаткова - у 2018-2019 функцыянавала 1 прагулачная група, наведвала 4 дзіцяці, 2019-2020 1 прагулачная група-7 дзяцей)
Адукацыйны працэс у групах кароткачасовага знаходжання ў нашай дашкольнай установе арганізаваны ў адпаведнасці з патрабаваннямі нарматыўных прававых актаў у сферы адукацыі і аховы здароўя, а таксама кіруемся інструктыўна-метадычнымі лістамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
У адпаведнасці з пунктам 45 Палажэння прыём выхаванцаў у групы кароткачасовага знаходжання ажыццяўляецца на працягу каляндарнага года на падставе:
-накіравання ў дзяржаўную ўстанову адукацыі для засваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, выдадзенага мясцовым выканаўчым і распарадчым органам па месцы знаходжання дзяржаўнай установы адукацыі;
-заявы аднаго з бацькоў (законнага прадстаўніка) выхаванца з указаннем каляндарнага перыяду знаходжання на працягу года, часу знаходжання на працягу дня;
-медыцынскай даведкі аб стане здароўя.
Група ранішняга прыёму ў нас ва ўстанове створана з мэтай аказанне дапамогі бацькам выхаванцаў у сыходзе і наглядзе за дзецьмі, а таксама ў пытаннях выхавання і навучання, забеспячэння аховы жыцця і здароўя дзяцей, Узбагачэнне асабістай сферы дзіцяці з дапамогай зносін і разнастайнай дзіцячай дзейнасці ў ранішні час.
Выхавальнік загадзя прадумвае, як арганізаваць дзейнасць дзяцей, заняць іх карыснымі справамі. У гэты час дзеці ў асноўным гуляюць, выхавальнік падрыхтоўвае гульні і цацкі, размяшчаючы іх такім чынам, каб дзецям было зручна ўзяць іх і гуляць, не замінаючы адзін аднаму, прапануюцца разнастайныя дыдактычныя гульні, гульні на развіццё дробнай маторыкі рукі, такія як мазаіка, шнуроўкі, пірамідкі. Гульні выхавальнік мяняе ў залежнасці ад прывыкання да іх і паслаблення цікавасці дзяцей. Шырока выкарыстоўвае педагог настольна-друкаваныя гульні «Чые дзеткі», «Што да чаго», з задавальненнем дзеці слухаюць творы вуснай народнай творчасці – песні, пацешкі, загадкі, лічылкі, якія дапамагаюць раскрыць пазнавальную актыўнасць дзяцей, выклікаюць ўсмешку і радасць «ідзе каза-рагатая», «пальчык-хлопчык», «Пеўнік, пеўнік», «белабока-сарака», «Го-го-го-го, гусачок».
Праца прагулачнай групы прадугледжвае кароткачасовае знаходжанне дзяцей у функцыянуе на пастаяннай аснове групе ўстановы дашкольнай адукацыі, іх уключэнне ў адукацыйны працэс на перыяд правядзення прагулкі.
Мэта работы прагулачнай группы - стварэнне ўмоў для развіцця дзіцяці ў розных відах дзейнасці на прагулцы з улікам магчымасцяў, інтарэсаў і патрэбаў саміх дзяцей, іх сацыялізацыі ў калектыве.
Адукацыйны працэс прагулачнай групы ўключае наступныя кампаненты:
- назіранне;
- працоўная дзейнасць;
- індывідуальная праца;
- рухомыя гульні;
- самастойная дзейнасць дзяцей.
У працэсе прагулак педагог ўзбагачае дзяцей непасрэднымі ўражаннямі аб навакольным, пашырае іх кругагляд, паглыбляе веды і ўяўленні, развівае назіральнасць і дапытлівасць, а таксама фармуе правільнае звукопроизношения, уменні правільна выказваць свае думкі, развіваць слоўнікавы запас, складную гаворка.
Прагулка з'яўляецца першым і найбольш даступным сродкам загартоўвання дзіцячага арганізма. Плануемыя рухомыя гульні падахвочваюць дзяцей да выканання актыўных рухаў, спрыяюць развіццю рухальных уменняў і навыкаў, фізічных якасцяў, фармуюць каардынацыю рухаў. Для гэтай мэты педагог плануе гульні згодна картатэкі рухомых гульняў для дзяцей дадзенага ўзросту.
На прагулцы арганізуюцца гульні, якія спрыяюць вырашэнню задач сацыяльна-маральнага і асобаснага развіцця выхаванцаў, якія спрыяюць узаемадзеянню з аднагодкамі - гульні «Ласкавае імя», «Я ведаю пяць імёнаў сваіх сяброў», «Сустрэча», «Радасць і сум», гульні на фарміраванне ўяўленні аб асцярожным стаўленні да навакольных прадметаў, цацак, прадуктаў працы дарослых - гульні «Хто што робіць», «Выпраў памылку», «Каму што трэба для працы», аб нормах паводзін - гульні «Эмоцыі», «Добра ці дрэнна», «Кожнай рэчы сваё месца», аб станоўчых і адмоўных якасцях асобы.
На прагулцы арганізоўваецца працоўная дзейнасць. Дзецям прапануюцца заданні – «Навесці парадак на ўчастку», «Сабраць сухое лісце і галінкі», «Пакарміць птушак», «Расчысціць дарожкі ад снегу».
Бацькі, прысутнічаючы з дзіцем на прагулцы, выконваючы з ім заданне, прымаючы ўдзел ў сумесных гульнях, лепш пазнаюць свае дзіця. У іх ёсць магчымасць убачыць, зразумець, у чым іх дзіця паспяховае і якія ў яго ёсць цяжкасці, акрамя таго бацькі, назіраючы працу педагога з дзецьмі, і самі навучаюцца формам рознабаковага зносін і ўзаемадзеяння са сваімі дзецьмі.
Загадчык І.Л.Сенькевіч