Кансультацыі
Кансультацыя "Аб гігіене дашкольніка"
27.09.2024Кансультацыя "Аб гігіене дашкольніка"
Аб гігіене дашкольніка
Гігіена – аснова здароўя. Асабістая гігіена – сукупнасць гігіенічных правілаў, выкананне якіх спрыяе захаванню і ўмацаванню здароўя. Навучанне дашкольнікаў гігіене – задача не толькі выхавальнікаў, але і законных прадстаўнікоў, таму пажадана забяспечыць поўную ўзгодненасць патрабаванняў ўстановы дашкольнай адукацыі і сям'і выхаванца.
Рэжым дня забяспечвае штодзённае паўтарэнне гігіенічных працэдур у адзін і той жа час, што спрыяе паступоваму фарміраванню навыкаў і звычак культуры паводзін і асабістай гігіены.
Мыццё – першы этап гігіены дашкольнікаў. Дзецям павінна быць зручна і прыемна мыцца: вышыня рукамыйніц павінна адпавядаць росту дзіцяці, да пачатку мыцця рук варта закатваць рукавы. А таксама трэба паказаць, як правільна намыльваць і мыць рукі і твар, як выцірацца пасля мыцця.
Гігіена поласці рота. Каб папярэдзіць захворванне і разбурэнне зубоў, трэба прывучыць дзяцей пасля ежы паласкаць рот цёплай вадой. З 3- гадовага ўзросту дзяцей трэба прывучаць чысціць зубы з зубной пастай. Не радзей двух разоў у год неабходна паказваць дзіця зубному лекару.
Карыстанне насоўкай – аснова гігіены дзяцей. У кішэні ў дашкольніка заўсёды павінна быць чыстая насоўку. Важна навучыць правільна смаркацца, заціскаючы адну ноздру, інакш слізь разам з мікробамі можа пракрасціся ў барабанную поласць і выклікаць запаленне сярэдняга вуха. Навучаць гэтаму трэба асцярожна, не заціскаючы нос дзіцяці занадта моцна.
Купанне як элемент гігіены дзяцей дашкольнага ўзросту. Купанне і мыццё павінны быць прыемныя дзіцяці. Тэмпература вады (як пры ўсіх агульных водных працэдурах) спачатку павінна быць блізкай да тэмпературы цела. Да канца прыёму душа яе можна знізіць на 2 ° у параўнанні з першапачатковай, потым зноў павысіць і зноў знізіць. Неабходна, каб пасля душа або мыцця дзіця выцерся насуха. Ногі трэба мыць не толькі перад начным сном, але і перад дзённым. Асабліва важна выконваць гэтыя правілы летам.
Гігіена валасоў і пазногцяў ў дзяцей. Дашкольнікам трэба падстрыгаць валасы, часцей іх мыць, прычэсваць не радзей двух раз у дзень. Дзяўчынкам, у якіх доўгія валасы, можна завязваць іх невялікімі банцікамі або заплятаць у касічкі. У дзіцячым садзе, як і дома, у кожнага дзіцяці павінна быць свая расчоска. Дошколяты не здольныя самі даглядаць за пазногцямі, іх падстрыгаюць дарослыя.
Гігіена дзяцей: прывучванне да ахайнасці. Неабходна сачыць за чысцінёй і ахайнасцю адзення і абутку. Ужо на трэцім годзе жыцця гэта павінна стаць прадметам клопату самога малога. Нават калі ён яшчэ не ў стане заўважыць непарадак у адзенні ці абутку, ён павінен прывыкаць ліквідаваць яго – самастойна ці з дапамогай дарослых. Запэцкалася кашуля ці сукенка – трэба прынесці чыстыя і пераапрануцца, прамоклі чаравікі – неабходна пераабуцца. Калі з ранняга ўзросту звяртаць увагу діцяці на неахайнасць – праз некаторы час ён пачне адчуваць патрэбу ў чысціні.
Інтэрнэт-рэсурс:
http://du2.kamenec.edu.by/ru/main.aspx?guid=3781
Кіраўнік фізічнага выхавання
першай кваліфікацыйнай катэгорыі В.С..Шпігель
Сумесныя заняткі спортам дзяцей і бацькоў
30.10.2024Бацькі лічаць клопат аб умацаванні здароўя дзяцей справай важнай, але толькі нешматлікія па-сапраўднаму выкарыстоўваюць для гэтага магчымасці фізічнай культуры. І самі бацькі ў большасці сваёй самакрытычна ацэньваюць свой ўдзел у фізічным выхаванні дзяцей, спасылаючыся пры гэтым на шэраг прычын, якія перашкаджаюць імпраявіць сябе больш годна.
Сапраўды, частка бацькоў не маедастатковай фізкультурнай падрыхтоўкі. Назіранні паказваюць, што звычайна бацькіактыўныя і вынаходлівыя ў стварэнні добрыхбытавых умоў, у клопаце пра тое, каб дзеці быліпрыгожа апранутыя, смачна і сытна накормлены. Усё гэта добра. Дрэнна тое, што часта на гэтым і супакойваюцца, мяркуючы, што добрае здароўе дзіцяці ўжо будзе забяспечана аўтаматычна. А на справе выходзіць, што празмерны камфорт і багатае харчаванне пры недастаткова актыўным рухальным рэжыме часцяком спараджаюць бытавую лянота, аслабляюць іх здароўе, памяншаюць іх працаздольнасць.
У фізічным выхаванні галоўным з'яўляецца фарміраванне фізкультурна- гігіенічных навыкаў. Навыкі выразнага рэжыму вучобы і сну,рацыянальна-га правядзення вольнага часу, ранішняя гімнастыка, водныя працэдуры - усё гэта ператвараецца з часам у само сабой разумеючыеся прынцыпы арганізацыі кожнага дня. Вельмі карыснай была б праверка і дапамога пры выкананні хатніх заданняў па фізкультуры.
Крыніца інтэрнэт сайт nsportal.ru›detskiy-sad/materialy-dlya-roditeley/…
Кіраўнік фізічнага выхавання
2 кваліфікацыйнай катэгорыі В.С.Шпігель
“Здароўе ў парадку – дзякуй зарадцы”
17.11.2024“Здароўе ў парадку – дзякуй зарадцы”
Патрэба ў руху закладзена ў малым з нараджэння. І задача бацькоў не толькі дапамагчы дзіцяці гарманічна развівацца, асвойваць новыя навыкі і ўменні, але і не адбіць жаданне займацца спортам у будучыні. Дзіця толькі праз уласныя адчуванні спазнае велізарны і прыцягальны свет рухаў. А замацаваць прыроджанае каханне да руху, зрабіць дзіця больш спрытным і цягавітым, накіраваць несуцішную энергію ў "мірнае" рэчышча дапамогуць гульні і практыкаванні, якія дзецям прыйдуцца па гусце.
Кожнай маме і тату добра вядома, што фізічныя практыкаванні ўплываюць на працу ўсіх органаў і сістэм: паляпшаюць абмен рэчываў, склад крыві, трэніруюць сардэчна-сасудзістую сістэму, павышаюць імунітэт. Але не ўсе бацькі ведаюць, што фізічнае развіццё дзіцяці непадзельна звязана яшчэ і з яго інтэлектуальным развіццём. Чым лепш дзіця ўмее бегаць, скакаць, лазіць, тым хутчэй і гарманічна развіваецца яго мозг. Рух - гэта адзіная дзейнасць, якая адначасова прымушае працаваць і левае, і правае паўшар'е галаўнога мозгу. Таму важна як мага раней далучыць дзіця да фізічных практыкаванняў і імкнуцца, каб фізкультурныя заняткі былі для дзіцяці крыніцай радасці і задавальненні, і ні ў якім разе – прымусам. Неабходна прызвычаіць дзіця да штодзённай ранішняй гімнастыкі. Бо не сакрэт, што далёка не ўсе з нас робяць яе раніцай. Хоць неабходна надаваць усяго 7-10 хвілін для яе выканання разам з малым і рабіць гэта рэгулярна. Такая штодзённая нагрузка стане для дзіцяці звыклай і натуральнай. Яно проста не зможа без яе абыходзіцца. Гэтак жа як без ранішняга мыцця і чысткі зубоў. Любыя фізкультурныя заняткі з дзіцем трэба праводзіць у вясёлай і гульнявой форме, і кожны раз уносіць у іх нешта новае. Бо займаючыся з дзіцём, дарослыя і самі атрымаюць зарад бадзёрасці і весялосці на цэлы дзень.
Любыя практыкаванні з дзецьмі выдатна рабіць пад вершы, можна любімыя цацкі таксама далучыць да такой важнай справы:
Вышли звери на зарядку,
Рассчитались по порядку.
Рядом с ними- ребятишки,
И девчонки и мальчишки.
Упражнения начинаются,
Лапки к верху поднимаются.
Ну, а мы поднимем ручки
Высоко, до самой тучки!
Вот идёт мохнатый мишка,
Громко топает топтыжка.
Косолапому поможем,
Мы пройдём как мишка, тоже.
Топ да топ, топ да топ
И в ладоши хлоп да хлоп!
Скачет зайка на лужайке,
Мы попрыгаем, как зайка.
Ножки вместе, скок- поскок!
Веселей скачи дружок!
Пчёлки крылышками машут,
Над цветами дружно пляшут.
Ручки в стороны расставим,
Словно крылышки расправим.
Замахали, полетели
И как пчёлки загудели:
Ж-ж-ж!
Вот копытца замелькали-
Это кони поскакали.
Пробежимся, как лошадки,
На носках, потом - на пятках.
Вот и кончилась зарядка!
До свидания, ребятки!
Если очень захотите,
Завтра снова приходите.
Захапляйце дзяцей сваім прыкладам, для гэтага рабіце ўсе практыкаванні разам, і хутка ваша дзіця запомніць немудрагелістыя вершыкі і тыя рухі, якія трэба пад іх выконваць. Паспрабуйце, гэта не толькі карысна, але і вельмі весела!
Інтэрнэт-рэсурс:
https://sad24lida.schools.by/pages/zdorove-v-porjadke-spasibo-v-zarjadke
Кіраўнік фізічнага выхавання
2 кваліфікацыйнай катэгорыі В.С.Шпігель