Яндекс.Метрика

Кансультацыі

Кансультацыя "Зімовыя траўмы ў дзяцей"

09.01.2024

Кансультацыя "Зімовыя траўмы ў дзяцей"

         Зіма. Якая цудоўная пара года! Лыжы, канькі, горка, снежная баба, снежнае мястэчка, сняжкі - гэта ўсё мы любім з дзяцінства. Калі яшчэ, як не ў канікулы, можна ўдосталь павесяліцца на вуліцы, пакатацца на санках, лыжах і каньках! Ды і само святкаванне Новага года і Калядаў пакідае прастору для вясёлых забаў, як дома, так і на вуліцы. Але галоўнае - памятаць аб асцярожнасці. Тым больш, калі справа датычыцца дзіцяці. Бо весялосць весялосцю, а рызыка атрымання траўмы ўзімку ўзрастае ў разы. Бо акрамя адразу прыкметных сінякоў і ранак траўмы больш небяспечныя ўнутранымі пашкоджаннямі. Часцей за ўсё зімой дзеці атрымліваюць траўмы пры падзенні. На шчасце, у малых звычайна ўсё заканчваецца ўдарамі, расцяжэннямі і вывіхамі канечнасцей. Пераломы сустракаюцца нашмат радзей і звычайна адбываюцца без зрушэння абломкаў косткі. І толькі ў вельмі рэдкіх выпадках дзіця атрымлівае адчынены пералом. Таму мы дарослыя павінны паклапаціцца аб тым, каб прагулкі не засмуціліся дзіцячымі траўмамі і слязамі. Ці правільна апранута і абута ваша дзіця? Ці ёсць у яго спецыяльнае адзенне для прагулак?

Такім чынам, як зберагчы дзіця ад зімовых траўм, і што трэба ведаць аб першай дапамозе?

                                        Меры засцярогі

         У галалёд трэба быць асцярожным, пазбягаць слізкіх месцаў.

Пры пакупцы абутку перавагу неабходна аддаваць абутку з рабрыстай падэшвай. Калі ў вашага дзіцяці на ботах ці чаравіках падэшва гладкая, звярніцеся ў абутковую майстэрню і папрасіце прыстасаваць абутак да зімовага часу. Абутак бярэм на памер больш, каб можна было надзець цёплыя наскі.У хатніх умовах часам раяць наляпляць на падэшву звычайны пластыр, але надоўга яго, вядома, не хваціць. Асабліва важна, каб абутак быў зручным, не шараваў.

Шапка лепш за ўсё павінна быць на завязках, каб у выпадку падзення яна не ўпала з галавы. Каб змякчыць удар галавой.

Шалік павінен быць кароткім, каб дзіця не ўчапілася ім. Не забывайце пра рукавіцы ці пальчаткі.

Дапамога пры траўмах

         Галоўнае, пра што трэба памятаць, гэта нельга займацца самалячэннем і адцягваць візіт да ўрача да апошняга.

Расцяжэнне звязкаў

Сімптомы - рэзкі боль пры руху, прыпухласць, сінякі.

Што рабіць?

Накласці павязку (эластычны бінт), забяспечыўшы нерухомасць сустава, і звярнуцца да доктара. Для памяншэння ацёку можна накласці на балючае месца змочаную ў халоднай вадзе тканіну ці з лёдам (але не больш за на 1-2 гадзіны). Можна прыняць абязбольвальнае.

Вывіх

Сімптомы - моцны боль, ацёк, нерухомасць, змена формы сустава.

Што рабіць? Не імкніцеся самастойна ўправіць вывіхі, гэта можа прывесці да болевага шоку ў пацярпелага і дадатковым пашкоджанням. Трэба забяспечыць нерухомасць і супакой пашкоджанага сустава: руку падвесіць на бінце, шаліку, рамяні, на нагу накласці шыну (напрыклад, плоскія дошкі) або прыбінтаваць яе да іншай нагі.

Пры вывіху сцягна - пакласці пацярпелага на здаровы бок, не даючы рухацца. Для памяншэння болю - прыкласці да пашкоджанага месца  лёд або халодную ваду, даць абязбольвальнае.

У выпадку крайняй неабходнасці, калі няма магчымасці выклікаць доктара, - хворага трэба транспартаваць у бальніцу самастойна, выконваючы адмысловую асцярожнасць.

Пералом

Сімптомы - моцны, рэзкі боль, які ўзмацняецца пры руху канечнасцю, адчувальнасць нават да вельмі слабога дакранання. Ацёчнасць і апуханне са зменай колеру скуры, зменай формы месца пералому.

Што рабіць? Забяспечыць поўны супакой пашкоджанай косткі, накласці шыну з падручных сродкаў або прыбінтаваць пашкоджаныя канечнасці  ці да цела. Даць пацярпеламу таблетку анальгіну, прыкласці на месца траўмы што-небудзь халоднае. Пры крывацёку накласці на рану стэрыльную павязку. Выклікаць "хуткую", калі гэта магчыма - перавезці пацярпелага на спадарожнай машыне ў бліжэйшую медыцынскую ўстанову, захоўваючы асаблівую асцярожнасць.

Удары галавы

Сімптомы - частковая ці поўная страта прытомнасці, запаволенне пульса, змена ціску.

Што рабіць? Пакласці пацярпелага на спіну, павярнуўшы галаву набок, пакласці на яе холад. Выклікаць "хуткую дапамогу" і не даваць пацярпеламу рухацца да яе прыезду.

Пераахаладжэнне:

У выніку працяглага ўздзеяння нізкай тэмпературы навакольнага паветра ў дзіцяці ўзнікае азноб. Азноб суправаджаецца свербам, паленнем, болем, які ўзмацняецца, калі гэты ўчастак хутка саграваць. Пераахалоджваюцца часцей ногі і рукі.

Выхавальнік, збіраючы дзяцей на прагулку, сочыць за тым, каб у іх былі сухімі абутак і рукавіцы. У асаблівай увазе маюць патрэбу дзеці аслабленыя, якія перанеслі захворванні.

Рэзкае паніжэнне тэмпературы цела прыводзіць да замярзання. Дзіця ў такім стане губляе прытомнасць, скурныя пакровы бляднеюць, пульс рэдкі. Пасля прыняцця першай дапамогі ў змёрзлых адзначаецца дрымотнасць, паслабленне памяці, засмучэнне псіхікі. Частым ускладненнем замярзання з'яўляецца запаленне лёгкіх, нырак, вострыя расстройствы стрававання.

Першая дапамога змёрзламу дзіцяці заключаецца ў саграванні яго ў гарачай ванне, адначасова праводзіцца масаж. Як толькі дзіця прыйдзе ў прытомнасці, яму неабходна даць гарачае пітво, ежу, пакласці ў пасцель, тэрмінова выклікаць доктара ці даставіць у лячэбную ўстанову.

Абмарожанне:

Часцей назіраецца ў дзяцей, аслабленых, у тых, хто носіць занадта цесны абутак. Яно можа быць нават пры нулявой тэмпературы. Дзеці адмарожваюць пальцы рук і ног, вушы, кончык носа.

Адрозніваюць тры ступені абмаражэння:

Абмарожанне 1 ступені бываюць пры кароткачасовым дзеянні холаду. Пасля адагравання здзіўленыя ўчасткі скуры чырванеюць і прыпухаюць, з'яўляецца невялікі боль, паленне. Праз 2-3 дні чырвань і ацёк праходзяць і на скуры ніякіх слядоў абмарожання не застаецца. Абмарожанне 2 ступені надыходзіць пры працяглым дзеянні холаду. Скура пры абмаражэнні рэзка бляднее. Пазней з'яўляюцца бурбалкі. Напоўненыя светлай ці крывяністай вадкасцю.

Абмарожанне 3 ступені і 4 ступені магчыма пры працяглым дзеянні нізкіх тэмператур, пры гэтым змярцвеюць не толькі мяккія тканіны, але і косці, развіваецца гангрэна. Характэрна павышэнне тэмпературы, агульная інтаксікацыя, неспакойныя паводзіны і дрыжыкі.

Першая дапамога пры абмаражэнні заключаецца ў больш хуткім аднаўленні кровазвароту на ўчастку паразы.

Абмарожаныя рукі ці ногі адаграваюць у цёплай вадзе. Пашкоджанае месца асцярожна агаляюць, апускаюць у тазік з вадой 18-20 градусаў; і праводзяць лёгкі масаж. Масажаваць пачынаюць з пальцаў уверх. Падчас масажу трэба прымушаць дзіця варушыць пальцамі, каб хутчэй аднавіць кровазварот. Пры поўным адаграванні скура становіцца ярка-ружовай і з'яўляецца боль. Затым адмарожанае месца асцярожна выціраюць, праціраюць спіртам, накладваюць сухую стэрыльную павязку і цеплыня ахінаюць.

Пры абмаражэнні шчок і носа адаграваюць іх прама на вуліцы, расціраючы здзіўлены ўчастак кругавымі рухамі. Не варта абмарожанае месца расціраць снегам, бо дробныя ільдзінкі могуць падрапаць скуру, акрамя таго можна занесці інфекцыю. Цярэць лепш мяккай ваўнянай рукавіцай ці рукой да поўнага аднаўлення кровазвароту. Пры больш цяжкіх формах тэрміновая шпіталізацыя ў бальніцу.

 

 

 

Крыніца: http://sch2.lyahovichi.edu.by/ru/main.aspx?guid=8211

 

Кіраўнік фізічнага выхавання                                  Шпігель В.С.

 

згарнуць

Сумесныя заняткі спортам дзяцей і бацькоў

30.11.2023

 Бацькі лічаць клопат аб умацаванні здароўя дзяцей справай важнай, але толькі нешматлікія па-сапраўднаму выкарыстоўваюць для гэтага магчымасці фізічнай культуры. І самі бацькі ў большасці сваёй самакрытычна ацэньваюць свой ўдзел у фізічным выхаванні дзяцей, спасылаючыся пры гэтым на шэраг прычын, якія перашкаджаюць імпраявіць сябе больш годна.

Сапраўды, частка бацькоў не маедастатковай фізкультурнай падрыхтоўкі. Назіранні паказваюць, што звычайна бацькіактыўныя і вынаходлівыя ў стварэнні добрыхбытавых умоў, у клопаце пра тое, каб дзеці быліпрыгожа апранутыя, смачна і сытна накормлены. Усё гэта добра. Дрэнна тое, што часта на гэтым і супакойваюцца, мяркуючы, што добрае здароўе дзіцяці ўжо будзе забяспечана аўтаматычна. А на справе выходзіць, што празмерны камфорт і багатае харчаванне пры недастаткова актыўным рухальным рэжыме часцяком спараджаюць бытавую лянота, аслабляюць іх здароўе, памяншаюць іх працаздольнасць.

У фізічным выхаванні галоўным з'яўляецца фарміраванне фізкультурна- гігіенічных навыкаў. Навыкі выразнага рэжыму вучобы і сну,рацыянальна-га правядзення вольнага часу, ранішняя гімнастыка, водныя працэдуры - усё гэта ператвараецца з часам у само сабой разумеючыеся прынцыпы арганізацыі кожнага дня. Вельмі карыснай была б праверка і дапамога пры выкананні хатніх заданняў па фізкультуры.

Крыніца інтэрнэт сайт nsportal.ru›detskiy-sad/materialy-dlya-roditeley/…

 

Кіраўнік фізічнага выхавання

2  кваліфікацыйнай катэгорыі                                                 В.С.Шпігель

  

 

 

 

згарнуць

“Здароўе ў парадку – дзякуй зарадцы”

29.11.2023

“Здароўе ў парадку – дзякуй зарадцы”

      Патрэба ў руху закладзена ў малым з нараджэння. І задача бацькоў не толькі дапамагчы дзіцяці гарманічна развівацца, асвойваць новыя навыкі і ўменні, але і не адбіць жаданне займацца спортам у будучыні. Дзіця толькі праз уласныя адчуванні спазнае велізарны і прыцягальны свет рухаў. А замацаваць прыроджанае каханне да руху, зрабіць дзіця больш спрытным і цягавітым, накіраваць несуцішную энергію ў "мірнае" рэчышча дапамогуць гульні і практыкаванні, якія дзецям прыйдуцца па гусце.

      Кожнай маме і тату добра вядома, што фізічныя практыкаванні ўплываюць на працу ўсіх органаў і сістэм: паляпшаюць абмен рэчываў, склад крыві, трэніруюць сардэчна-сасудзістую сістэму, павышаюць імунітэт. Але не ўсе бацькі ведаюць, што фізічнае развіццё дзіцяці непадзельна звязана яшчэ і з яго інтэлектуальным развіццём. Чым лепш дзіця ўмее бегаць, скакаць, лазіць, тым хутчэй і гарманічна развіваецца яго мозг. Рух - гэта адзіная дзейнасць, якая адначасова прымушае працаваць і левае, і правае паўшар'е галаўнога мозгу. Таму важна як мага раней далучыць дзіця да фізічных практыкаванняў і імкнуцца, каб фізкультурныя заняткі былі для дзіцяці крыніцай радасці і задавальненні, і ні ў якім разе – прымусам. Неабходна прызвычаіць дзіця да штодзённай ранішняй гімнастыкі. Бо не сакрэт, што далёка не ўсе з нас робяць яе раніцай. Хоць неабходна надаваць усяго 7-10 хвілін для яе выканання разам з малым і рабіць гэта рэгулярна. Такая штодзённая нагрузка стане для дзіцяці звыклай і натуральнай. Яно проста не зможа без яе абыходзіцца. Гэтак жа як без ранішняга мыцця і чысткі зубоў. Любыя фізкультурныя  заняткі з дзіцем трэба праводзіць у вясёлай і гульнявой форме, і кожны раз уносіць у іх нешта новае. Бо займаючыся з дзіцём, дарослыя і самі атрымаюць зарад бадзёрасці і весялосці на цэлы дзень. 

     Любыя практыкаванні з дзецьмі выдатна рабіць пад  вершы, можна любімыя цацкі таксама далучыць да такой важнай справы:

 

Вышли звери на зарядку,

Рассчитались по порядку.

 Рядом с ними- ребятишки,

 И девчонки и мальчишки.

 Упражнения начинаются,

 Лапки к верху поднимаются.

 Ну, а мы поднимем ручки

 Высоко, до самой тучки!

 Вот идёт мохнатый мишка,

 Громко топает топтыжка.

 Косолапому поможем,

 Мы пройдём как мишка, тоже.

 Топ да топ, топ да топ

 И в ладоши хлоп да хлоп!

 Скачет зайка на лужайке,

 Мы попрыгаем, как зайка.

 Ножки вместе, скок- поскок!

 Веселей скачи дружок!

 Пчёлки крылышками машут,

 Над цветами дружно пляшут.

 Ручки в стороны расставим,

 Словно крылышки расправим.

 Замахали, полетели

 И как пчёлки загудели:

 Ж-ж-ж!

 Вот копытца замелькали-

 Это кони поскакали.

 Пробежимся, как лошадки,

 На носках, потом - на пятках.

 Вот и кончилась зарядка!

 До свидания, ребятки!

 Если очень захотите,

 Завтра снова приходите.

      Захапляйце дзяцей сваім прыкладам, для гэтага рабіце ўсе практыкаванні разам, і хутка ваша дзіця запомніць немудрагелістыя вершыкі і тыя рухі, якія трэба пад іх выконваць. Паспрабуйце, гэта не толькі карысна, але і вельмі весела!

 

Інтэрнэт-рэсурс:

https://sad24lida.schools.by/pages/zdorove-v-porjadke-spasibo-v-zarjadke

 

Кіраўнік фізічнага выхавання

2  кваліфікацыйнай катэгорыі                                                 В.С.Шпігель

згарнуць